Susma(m)!

Bir çocuk, ağlıyor Filistin'de,
Daha okula bile başlayamadan
Ailesinden koparılan.
Halbuki ne hayalleri vardı;
Bakkal amcasını selamlayacaktı
Manav abisinin:
-Zihnin açılır, ye.
Diyerek ikram ettiği elmadan 
Anasının öğrettiği gibi
Besmeleyle bir ısırık alacaktı
Öğretmeniyle tanışacaktı daha.
Nice bilgiler öğrenecekti.
Ülkesindeki hukuksuzluklara karşı gelmek için
Avukat olacaktı.
Ama artık
Bir önemi kalmamıştı tüm bunların.
Çünkü o çocuk:
-Ana, ana, beni bırakma!
Diye feryat ederken
Annesinin mübarek naaşının üstünde.
Bir anda devleşti,
Eline aldığı taşları
Zalime karşı fırlattı
Küçük çocuk.
Sonra bir ses...
Ardından bir ses...
Ve bir ses daha...
Annesine kavuşmuştu
Korkak bir siyonistin
Silahından çıkan kurşunlarla.

Gencecik kız, ağlıyordu.
-Yapmayın, yapmayın, Allah'ınız yok mu?
Diye bağırıyordu
Aylardır ailesinden haber alamıyordu
Biliyordu,
Şehit düşmüştü babası.
Ama üzülmüyordu buna.
Bayram haberi almış gibi sevinmişti
Öğrendiğinde.
-Ben, onurlu bir babanın
Şerefli bir kızıyım!
Demişti.
Sonra yıktılar tüm sevincini
Namusunu gaspettiler.
Daha kocasının elini bile tutamamıştı halbuki,
Düğün gününde
Alçak bir baskına uğradıkları için.
Çöp poşeti gibi
Kenara attılar sonra
Çinin zalim köpekleri.

Bir adamın sesi işitildi bir anda:
-Ey Ümmet-i Muhammed!
Bilesinizki siz dünyada susuyorsunuz
Ama ben ahirette konuşacağım.
Ya Rabb!
Biz
Arakan'da,
Filistin'de,
Suriye'de,
Doğu Türkistan'da,
Hindistan'da
Ve nice sayamayacağım yerde
O kadar zulüm gördük,
Onlar sustular.
Ben hakkımı istiyorum.
Sessizliklerinin karşılığını
Cehennem acısından kaynaklı
Çığlıklarıyla ödesinler.
Diyerek haykırıyordu,
Hint zindanlarında
İşkence gördüğü esnada.

Ve bir genç ağlıyordu secdede.
-Ben nasıl sessiz kaldım zalime?
Diye af diliyordu Rahman'dan.
-El-Azim, bana yardım et!
Çıkacak yüzüm olsun
Helallik istemek için
Müslüman kardeşlerimden
Mahşer günü.
Sonra,
Bir daha dinlenmemek üzere
Mezara kadar,
Kalktı ayağa.
Kalktı ve haykırdı:
-Ya bu yolda başarılı olurum,
Ya da şehit olurum!
Ama ne olursa olsun,
Zalimin karşısında dimdik dururum,
Ve zulme
Asla susma(m)!

[26 Eylül 2023, Adana]

Yorumlar

Popüler Yayınlar